bloggbycathrine.blogg.se

Kreativ, humoristisk, men även allvarlig 30 åring bloggar om mitt liv nu och innan min cancerdiagnos. Mitt liv är fullt av pyssel, konst, funderingar och jävligt mycket skratt! Kom ihåg att det är tillåtet av vara arg och ledsen, men det är även okej att känna hopp och glädje!

Jag är rolig!

Publicerad 2014-01-29 20:59:52 i Allmänt,

Eftersom det sprutas ut salt på vägarna nu såhär års så blir ju min gröna bil snarare vit när man varit ute och kört på vägarna. 
Jag vill ju ha en grön bil och definitivt vill jag inte ha en rostig bil! 
Så jag fick en briljant ide! 
Bakom vår parkeringsplats står det en hög pelare, på pelaren sitter det en vattenslang. Denna slang är inte längre än en meter eller liknande. 
Jag sätter mig bakom ratten, backar närmare stolpen, går ut och spolar av så mycket jag når, det vill säga inte mer än bakluckan och två centimeter in på ena sidan av Volvon. 
Jag sätter mig bakom ratten, kör runt en pelare till en annan, där ställer jag mig lite sådär på sne så jag når att spola av sidan på bilen! Kör vidare och ställer mig på sen mitt i "gången" med en pelare med en ännu kortare vattenslang men som duger till att spola av andra sidan på bilen. Tillslut kör jag vidare till min pelare igen och stannar framför lite åt sidan så jag liksom kommer åt fram på bilen, fast det når inte helt till ena hörnet.  
Jag löser alla problem! 
Rolig är jag fan också! 




Här var ändå den längsta slangen ;) 

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2014-01-29 21:11:12

Hahaha ja du är rolig!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cathrine

26 Januari 2009 fick jag min cancerdiagnos efter att ha sökt hjälp i sjukvården i nästan tre år men gång på gång bara bli dumförklarad. Jag hade då i 50kiloskropp magen full med vätska. Hela 7,5 liter vätska. Efter sex operationer och cellgifter har jag varit tumörfri i två år men går på täta kontroller fortfarande. Jag älskar att pyssla, har startat företag för mina smycken och hantverk, älskar min hund Moa och hoppas i framtiden på att gifta mig och bli gammal med min pojkvän!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela