bloggbycathrine.blogg.se

Kreativ, humoristisk, men även allvarlig 30 åring bloggar om mitt liv nu och innan min cancerdiagnos. Mitt liv är fullt av pyssel, konst, funderingar och jävligt mycket skratt! Kom ihåg att det är tillåtet av vara arg och ledsen, men det är även okej att känna hopp och glädje!

Ungar man bara vill ruska av sig!

Publicerad 2014-02-23 15:07:12 i Allmänt,

När man har barn så förstår jag att ens barn är det sötaste man själv beskådat, att dom är det vackraste som finns! 
Jag hade självklart tyckt samma sak om mitt barn om jag hade haft barn! 
Men vi andra tycker inte att era barn är så jävla söta när dom kommer fram till oss i affären och tar oss runt benet! Jag tycker inte det är skit gulligt när dom står och hänger i mitt ben och frågar vad jag heter! Självklart svarar jag av artighet när jag egentligen i mitt huvud står och försöker ryska bort den snoriga ungen med choklad runt munnen från mitt ben och har lust att svara "skit i det du" på ungens fråga!  
I det här läget ska du som förälder säga till ditt barn att låta mig vara! Inte titta till på oss för att sedan titta på en jävla vas på en hylla! 
Du ska även säga till ditt barn när det bara från ingenstans börjar skrika oprovoserat! 
Eller kan det vara så att du som förälder ska ge ditt barn uppmärksamhet och på så vis ger ditt "söta" barn en uppfostran? 
Tycker du att det är sött att ditt barn beter sig så?  Tänk om då! Jag tycker inga barn jag inte känner är söta! Tror att ytterst få människor tycker det är charmerande! 



Kommentarer

Postat av: Camilla

Publicerad 2014-02-24 13:15:48

Det är väl deras andningshål i vardagen att andra sysselsätter deras barn...
Är som dig, tycker andras barn är jobbiga men min är bäst. ;-)
Lovar att han inte kommer dra dig eller någpn annan i byxbenet... :-P

Svar: Att dra nån man är familj eller vän med är en annan sak (sålänge det inte blir till överdrift) men främmande människor tycker inte att det är gulligt, så håll honom borta från främmande människor :p
Cathrine

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cathrine

26 Januari 2009 fick jag min cancerdiagnos efter att ha sökt hjälp i sjukvården i nästan tre år men gång på gång bara bli dumförklarad. Jag hade då i 50kiloskropp magen full med vätska. Hela 7,5 liter vätska. Efter sex operationer och cellgifter har jag varit tumörfri i två år men går på täta kontroller fortfarande. Jag älskar att pyssla, har startat företag för mina smycken och hantverk, älskar min hund Moa och hoppas i framtiden på att gifta mig och bli gammal med min pojkvän!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela