bloggbycathrine.blogg.se

Kreativ, humoristisk, men även allvarlig 30 åring bloggar om mitt liv nu och innan min cancerdiagnos. Mitt liv är fullt av pyssel, konst, funderingar och jävligt mycket skratt! Kom ihåg att det är tillåtet av vara arg och ledsen, men det är även okej att känna hopp och glädje!

Psyket.

Publicerad 2014-02-02 00:53:00 i Allmänt,

Ibland undrar jag hur många som skulle må bättre  om vi bara brydde oss mer om andra och bara lyssnade till folk.
Jag fick en frågan på facebook om ett halsband en gammal klasskompis från väldigt många år tillbaka. (Jag gör egna halsband)
Saken var nog den att han inte ens ville köpa halsbandet egentligen, han frågade om jag ville ha hans nummer för att skicka uppgifter om betalning osv. Senare fick jag ett sms där han frågade om jag inte kunde ringa, han behövde bara 21 sekunder.
Jag ringde upp senare och han sa att det betydde allt för honom, berättad att han hade haft en psykos för några år sedan, berättade hur dom hade hämtat honom i polisbil och låst in honom. Allt kändes som i en film när han berättade, jag blev så berörd. Vi pratade en stund.
Efter ett par timmar fick jag ett sms, han tackade så otroligt för att jag hade brytt mig och tagit mig tid. Nu hade han själv tagit sig till psyket för annars skulle han få poliser efter sig igen.. Jag bir så skärrad bara jag tänker på det... Det känns så bra att han förstod och tog sig dit.., för att jag faktiskt brydde mig.. Nu hoppas jag innerligt att han får den hjälp han behöver!
 
 

Kommentarer

Postat av: Daniel

Publicerad 2014-02-03 21:43:57

Du är otrolig! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cathrine

26 Januari 2009 fick jag min cancerdiagnos efter att ha sökt hjälp i sjukvården i nästan tre år men gång på gång bara bli dumförklarad. Jag hade då i 50kiloskropp magen full med vätska. Hela 7,5 liter vätska. Efter sex operationer och cellgifter har jag varit tumörfri i två år men går på täta kontroller fortfarande. Jag älskar att pyssla, har startat företag för mina smycken och hantverk, älskar min hund Moa och hoppas i framtiden på att gifta mig och bli gammal med min pojkvän!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela