bloggbycathrine.blogg.se

Kreativ, humoristisk, men även allvarlig 30 åring bloggar om mitt liv nu och innan min cancerdiagnos. Mitt liv är fullt av pyssel, konst, funderingar och jävligt mycket skratt! Kom ihåg att det är tillåtet av vara arg och ledsen, men det är även okej att känna hopp och glädje!

Skippa jul också?

Publicerad 2014-02-14 22:19:55 i Allmänt,

I stort sätt alla som är anti alla hjärtansdag är singlar eller i ett förhållande kanske inte är på topp.
Argumenten som "Jag tycker att vi ska visa uppskattning varje dag och inte bara en dag om året" håller inte enligt mig.
Jag tror att i stort sett alla förhållanden (i alla fall bra förhållanden) visar man uppskattning till varandra varje dag. Det betyder väl inte att man ska köpa blommor, choklad eller gå ut och äta middag varje dag?
I många förhållanden går man nog ut och äter några gånger om året, köper blommor eller choklad ibland?
Att det finns en dag om året som kallas alla hjärtans dag skadar väl ingen? Kanske en dag då folk ser till att ta sig tid att gå ut och äta just den dagen, en av alla dagar man ser till att visa kärleken lite extra trotts att kärlek alltid finns där.  
"Det är synd om alla ensamma" Jag tycker mer synd om alla som sitter ensamma på jul! Ska vi avskaffa julafton här i Sverige då?
Var glada för andras skull om dom blir lyckliga av att få en bukett rosor idag, bli glad!
Skulle du fått rosor av din pojkvän idag hade väl du också blivit glad?
Folk stör sig inte på kanelbullens dag eller på farsdag?
Slappna av!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Linda

Publicerad 2014-02-14 23:53:29

Ja du det finns alltid folk som ska störa sig på olika saker för att de just nu inte befinner sig i ett förhållande kanske eller att man inte firar även om man är i ett förhållande. Jag tycker som du gläds för andras skulle.
Kram Linda

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cathrine

26 Januari 2009 fick jag min cancerdiagnos efter att ha sökt hjälp i sjukvården i nästan tre år men gång på gång bara bli dumförklarad. Jag hade då i 50kiloskropp magen full med vätska. Hela 7,5 liter vätska. Efter sex operationer och cellgifter har jag varit tumörfri i två år men går på täta kontroller fortfarande. Jag älskar att pyssla, har startat företag för mina smycken och hantverk, älskar min hund Moa och hoppas i framtiden på att gifta mig och bli gammal med min pojkvän!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela