bloggbycathrine.blogg.se

Kreativ, humoristisk, men även allvarlig 30 åring bloggar om mitt liv nu och innan min cancerdiagnos. Mitt liv är fullt av pyssel, konst, funderingar och jävligt mycket skratt! Kom ihåg att det är tillåtet av vara arg och ledsen, men det är även okej att känna hopp och glädje!

Knöljävel.

Publicerad 2014-02-24 13:59:48 i Allmänt,

Det ska inte vara så att vårdcentralen lyssnar på dig först efter något allvarligt hänt! Jag gick i TRE år och blev dumförklarad över mina tydliga besvär som visade sig vara spridd cancer (vilket jag själv sa till dom) Även idag om jag ringer om något får jag otrevligt mottagande (annan vårdcentral, men gäller även sjukhuset) När jag sedan säger till dom att jag haft cancer, då jävlar blir man tagen på allvar! Hur fan kan det vara så att det ska gå så jävla långt innan man bl...ir lyssnad på!? Nu får jag dock vänta två veckor till innan dom tar bort min jävla knöl på handen vilket inte heller känns helt okej efter två månader! Svensk sjukvård är åt helvete så länge man inte hamnat så illa så man nästan är död och då får tre speciallist överläkare, professorer, speciallistonekologer på Sahlgrenska! Jag tackar verkligen dom för att jag lever! Men det ska inte behöva gå så långt! Och alla får tyvärr inte den speciella vård jag fick!
 Den är större än den ser ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Cathrine

26 Januari 2009 fick jag min cancerdiagnos efter att ha sökt hjälp i sjukvården i nästan tre år men gång på gång bara bli dumförklarad. Jag hade då i 50kiloskropp magen full med vätska. Hela 7,5 liter vätska. Efter sex operationer och cellgifter har jag varit tumörfri i två år men går på täta kontroller fortfarande. Jag älskar att pyssla, har startat företag för mina smycken och hantverk, älskar min hund Moa och hoppas i framtiden på att gifta mig och bli gammal med min pojkvän!

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela